lepjunk.hu

A KAPCSOLATFELÉPÍTÉS FONTOSSÁGA

Egy autista gyerek és a vele kapcsolatban álló személy közötti jó kapcsolat nagyon fontos, ezért azt célzatosan és tudatosan kell felépíteni és ápolni. A terápia első része ebből adódóan mindig a szemkontaktus felvétele.


Ez általában a Lovaas* által bevezetett „Nézz rám!” felszólítással történik. A terápiás munka elején, ha szükséges, gyengéden megérinthetjük a gyerek állát mutatóujjunkkal, és a tekintetét a szemünkre irányíthatjuk. Szemkontaktus, illetve bármiféle kontaktus nélkül nem tudjuk végrehajtani feladatunkat. Ez a mindennapi pedagógiai gyakorlatban is így van. Csak ha sikerült kialakítani egy kapcsolatot és egy barátságos légkört, akkor lehet hatékony a fejlesztő program. Mivel az autisták nem képesek dolgokat maguktól megtanulni, magukat és a világot meghódítani, jól felépített játék- és munkaprogramra és a család, a tanárok és a terapeuták folyamatos támogatására van szükségük.

Anton Diestelberger – Therese Zöttl

Tovább a következő fejezethez: AZ INTERAKCIÓK TUDATOS ALAKÍTÁSÁNAK ELEMEI

vagy vissza a STRUKTURÁLT TANÍTÁS ÉS TANULÁS tartalomjegyzékéhez


Jegyzet:

*Lovaas Ole Ivar Løvaas professzor (1927. május 8. – 2 August 2010. augusztus 2.) klinikai pszichológus az ABA (Applied behavior analysis azaz Alkalmazott viselkedésanalízis) terápia kidolgozója.


2019-10-04 00:00:00
Vissza
Bejelentkezés
 

Keresés