lepjunk.hu

METODIKAILAG KÖVETKEZETES ELJÁRÁS

Ideális esetben a szülők, a tanárok és a terapeuták azonos módszerekkel, egymással együttműködve dolgoznak. Az autista gyerekek szülei idővel szakértői lesznek az autizmusnak, ők gyermekük legfontosabb terapeutái. Közös célok elérésére kell törekednünk.


Néha azonban a szülők túlzott elvárásokkal és irreális követelésekkel állnak elő. Ahhoz, hogy egy-egy ilyen szituációban ne alakuljon ki konfliktus, a tanárnak meg kell próbálnia elképzelni, ô maga hogyan élné meg, ha gyermeke autista lenne, és a gyermek tanára előtt állna. Meg kell értenie, hogy egy fogyatékos gyermek szülője bizonyos értelemben, közvetve maga is „fogyatékos”. Sokan közülük azt tanulták meg gyermekük mellett, hogy „küzdeni” kell, a gyerek érdekeiért, és azért, hogy ne söpörjék félre őket. Gyakran alkalmazzák ezt a „harci taktikát”, olyankor is, amikor pedig arra nem lenne szükség. Ha az ember kimutatja ezek felé a szülők felé, hogy elfogadja őket és gyermeküket, hamar kialakítható egy kölcsönös tiszteleten és megbecsülésen alapuló hangulat.

Anton Diestelberger – Therese Zöttl

Továbba a MINDEN A MEGFELELŐ HANGVÉTELEN MÚLIK című fejezethez, vagy

vissza a STRUKTURÁLT TANÍTÁS ÉS TANULÁS tartalomjegyzékéhez


2019-09-28 00:00:00
Vissza
Bejelentkezés
 

Keresés